Oktatóprogramok (régi oldal)

Kevesebb képernyőidő = több valódi énidő! Horváth Ria beszélgetőkártyái edukációs céllal

Az „Uralom a mobilom” beszélgetőkártya-játék célja, hogy segítse a felhasználókat tudatosan megfontolni és optimalizálni digitális jelenlétüket.
Kevesebb képernyőidő = több valódi énidő! Horváth Ria beszélgetőkártyái edukációs céllal

A játék 120 kártyája hat különböző témát ölel fel, többek között olyan érdekes területeket, mint „az okostelefon nélküli élet”, „a technológiai eszközök világa”, „kapcsolatok és közösségek” és „mesterséges intelligencia a jövő technológiái között”. Ami kell: papír, dobókocka, valamint toll vagy ceruza – telefonra pedig nem lesz szükség!

A digitális oktatás napjainkban alapvető fontosságú, mivel a technológia életünk szinte minden aspektusára kihat. Ez a játék lehetőséget ad arra, hogy tudatosabban bánjunk eszközeinkkel, elkerüljük az online tér ártalmas hatásait, és kihozzuk a maximumot a digitális lehetőségekből. Emellett fejleszti a kritikai gondolkodást, növeli a biztonságtudatosságot, és segít megtalálni az egészséges egyensúlyt az offline és online világ között. A digitális írástudás ma már elengedhetetlen, hiszen ez a jövőbeli sikereink kulcsa.

„A kártyákon lévő kérdések kitűnő alapot adnak a digitális világban betöltött szerepünk átgondolásához, segítve a reális önértékelést és a minőségi „énidő” megteremtését. Ezen keresztül egy kiegyensúlyozottabb, sikeresebb és boldogabb jövő építését támogatják. A szókártyák rugalmasan alkalmazhatóak: lehetőség van a témák szerinti válogatásra vagy véletlenszerű húzásra is. A kérdések otthoni feldolgozásra is alkalmasak, és csoportos coaching során, valamint tréningeken is jól használhatók, elősegítve ezzel a tartalmas diskurzusokat és a fejlődést.” – fogalmazott a szókártya megalkotója, Horváth Ria.

A játék különböző környezetekben, például iskolákban és coaching programokon is alkalmazható, ahol a digitális jelenlét tudatosítása és új, pozitív szokások kialakítása lehet a cél.

A kártyák használati útmutatója mellett hasznos a „szómagyarázat” szekció, amely betekintést nyújt olyan kifejezések jelentésébe, mint az „app”, „cyberbullying” vagy „influenszer”:

Az „Uralom a mobilom” játék lehetőséget ad arra, hogy izgalmas témákról beszélgessünk, miközben sokat tanulunk nemcsak az online világról, hanem saját magunkról is. A sokféle játékmód lehetőséget teremt arra, hogy egyedül vagy társaságban is mélyebben elmerüljünk a digitális élet kérdéseiben, izgalmas ötletek születése mellett. A játék célja, akárcsak Horváth Ria korábbi könyvének, hogy támogassa a digitális oktatást, lehetővé téve minden korosztály számára, beleértve a nagyszülőket is, hogy megtalálják helyüket a technológiával telített világban.

Kapcsolódó cikkek

Büntetés helyett meditációval nevelik a gyerekeket egy amerikai iskolában

Eredményes a módszer: büntetés helyett meditációval nevelik a gyereket egy amerikai iskolában

Évek óta alkalmazza az amerikai iskola ezt az újszerű technikát. Az eredmények önmagukért beszélnek.

Iskolafóbia Kitalált vagy igenis létező betegség

Iskolafóbia. Kitalált vagy igenis létező betegség?

Az iskolafóbia nagyon is egy létező jelenség. Mit tehet a szülő? A cikkben mutatunk néhány ötletet, amely segíthet a gyermeknek, hogy leküzdje az iskolafóbiát.