Kevesebb képernyőidő = több valódi énidő! Horváth Ria beszélgetőkártyái edukációs céllal
A játék 120 kártyája hat különböző témát ölel fel, többek között olyan érdekes területeket, mint „az okostelefon nélküli élet”, „a technológiai eszközök világa”, „kapcsolatok és közösségek” és „mesterséges intelligencia a jövő technológiái között”. Ami kell: papír, dobókocka, valamint toll vagy ceruza – telefonra pedig nem lesz szükség!
A digitális oktatás napjainkban alapvető fontosságú, mivel a technológia életünk szinte minden aspektusára kihat. Ez a játék lehetőséget ad arra, hogy tudatosabban bánjunk eszközeinkkel, elkerüljük az online tér ártalmas hatásait, és kihozzuk a maximumot a digitális lehetőségekből. Emellett fejleszti a kritikai gondolkodást, növeli a biztonságtudatosságot, és segít megtalálni az egészséges egyensúlyt az offline és online világ között. A digitális írástudás ma már elengedhetetlen, hiszen ez a jövőbeli sikereink kulcsa.
„A kártyákon lévő kérdések kitűnő alapot adnak a digitális világban betöltött szerepünk átgondolásához, segítve a reális önértékelést és a minőségi „énidő” megteremtését. Ezen keresztül egy kiegyensúlyozottabb, sikeresebb és boldogabb jövő építését támogatják. A szókártyák rugalmasan alkalmazhatóak: lehetőség van a témák szerinti válogatásra vagy véletlenszerű húzásra is. A kérdések otthoni feldolgozásra is alkalmasak, és csoportos coaching során, valamint tréningeken is jól használhatók, elősegítve ezzel a tartalmas diskurzusokat és a fejlődést.” – fogalmazott a szókártya megalkotója, Horváth Ria.
A játék különböző környezetekben, például iskolákban és coaching programokon is alkalmazható, ahol a digitális jelenlét tudatosítása és új, pozitív szokások kialakítása lehet a cél.
A kártyák használati útmutatója mellett hasznos a „szómagyarázat” szekció, amely betekintést nyújt olyan kifejezések jelentésébe, mint az „app”, „cyberbullying” vagy „influenszer”:
Az „Uralom a mobilom” játék lehetőséget ad arra, hogy izgalmas témákról beszélgessünk, miközben sokat tanulunk nemcsak az online világról, hanem saját magunkról is. A sokféle játékmód lehetőséget teremt arra, hogy egyedül vagy társaságban is mélyebben elmerüljünk a digitális élet kérdéseiben, izgalmas ötletek születése mellett. A játék célja, akárcsak Horváth Ria korábbi könyvének, hogy támogassa a digitális oktatást, lehetővé téve minden korosztály számára, beleértve a nagyszülőket is, hogy megtalálják helyüket a technológiával telített világban.